Stvari koje treba znati na tržištu digitalne glazbe
Porastao je rast online glazbene potrošnje. Čak 38 posto Indonežana barem jednom tjedno koristi glazbene usluge na zahtjev. Međutim, u pogledu prihoda od snimljene glazbe, Indonezija je odmah iza Novog Zelanda (populacija: 5 milijuna). To je uglavnom zato što je Indonezija tržište na kojem prevladava freemium model streaminga. Da biste saznali više o izazovima s kojima se suočavaju lokalni izvođači i izdavačke kuće, kako platforme za digitalni streaming (DSP) pokušavaju pretvoriti lokalne besplatne korisnike u pretplatnike ili zašto je hiperlokalni žanr u porastu, pogledajte Dahliu Wijayu, voditeljicu Believe’s Country Manager za Indoneziju, ispod. Nadamo se da ovo može biti vaš vodič za indonezijsko glazbeno tržište login CERIABET.
Jedna stvar koju trebate znati o indonezijskom glazbenom tržištu je da je ono snažno podržano rastom potrošnje digitalne glazbe. Prema IFPI Global Report 202322, streaming predstavlja 90,6 posto ukupnog prihoda od glazbe u 2022. u Indoneziji, što iznosi 75,4 milijuna dolara, što je brojka koja je veća od +36,7 posto u odnosu na 2021. A između 2019. i 2022., godišnja stopa rasta prosječne iznosi 35 posto godišnje. Ovaj vrlo snažan rast prvo se objašnjava sve većom penetracijom korištenja interneta: prema izvješću Katadata i BPS 3 2022., ukupan broj korisnika interneta u Indoneziji porastao je sa 133 milijuna u 2018. na 210 milijuna u 2022. godini.
Ali to je i zato što su Indonežani veliki potrošači glazbe na zahtjev. Prema izvješću koje su Google, Temasek i Bain Company 1 objavili 2022. godine, 38 posto ljudi koristi glazbene usluge na zahtjev barem jednom tjedno. Za usporedbu, prosjek je 28 posto za SEA regiju. A 13 posto korisnika koristi glazbene usluge na zahtjev najmanje jedan sat dnevno. To se posebno odnosi na urbana područja, gdje 57 posto digitalnih korisnika koristi usluge Glazba na zahtjev, prema istom izvješću. Internet nije dobro rasprostranjen u svim regijama, posebno u malim gradovima i selima. Ali neki od glavnih gradova na otocima Java-Bali, Sumatra, Kalimantan, Sulawesi, pa čak i Papua sada imaju bolji pristup, a također imaju tendenciju dinamičnije lokalne glazbene scene. Ovaj umjetnički centar prije je bio usredotočen samo na Jakartu/Surabayu, ali se promijenio i počeo širiti po cijeloj regiji.
Što se tiče potrošnje digitalne glazbe, dominantni igrači u Indoneziji su Spotify, YouTube (uključujući YouTube Music &; Shorts), Resso, TikTok, Apple Music. Postoji i lokalna platforma pod nazivom Langit Musik. Većina DSP-ova nudi freemium i premium pakete, iako Indonežani vole glazbu, nisu uvijek voljni platiti za pristup. Dakle, ovdje je još uvijek uvelike freemium posao i vrlo je orijentiran na upotrebu videa, što predstavlja oko više od polovice prihoda od streaminga. Međutim, procjenjujemo da manje od 1% cjelokupne populacije plaća za premium plan. Za usporedbu, Tajland ima oko 3 posto, Kina oko 9 posto, a SAD više od 35 posto pretplatnika koji plaćaju. Pretvaranje besplatnih korisnika u korisnike koji se plaćaju dug je i težak proces za DSP-ove, povezan s edukacijom njihovih korisnika o prednostima premium modela. Stoga je pretvorba u Indoneziji u ranoj fazi, kao što je slučaj s drugim tržištima u istoj fazi razvoja premium proizvoda.